3 metoder for å holde magefettet i sjakk.

3 metoder for å holde magefettet i sjakk.

DEL
magefettet

Du er mye høyere utsatt for fedme relaterte sykdommer om du har en omkrets på mer enn 80-100 cm. Generelt sett er slanking den eneste metoden for å kjempe mot overvekt og fedme relaterte sykdommer, men noe forskning foreslår at det finnes naturlige ingredienser man kan bruke for å redusere magefettet.

Soya

Soyaprodukter kan redusere magefett hos postmenopausale kvinner ifølge et lite studie publisert i “American Journal of Obstetrics and Gynecology” i 2010. 39 postmenopausale kvinner ble tildelt hver sin 3 måneders forsyning med enten soya kosttilskudd eller et placebo produkt. Resultatet viste at soya produktet hadde hjulpet til å redusere kroppsfett og interleukin-6 (en markør for betennelse). Soya produktene forbedret derimot ikke blodsukker metabolisme eller leptin nivået.

Probiotika

En studie fra 2010 fra European Journal of Clinical Nutrition viste at probiotika kan bidra til å redusere magefett. Hver dag i 12 uker drakk 87 studiedeltakere enten 200 ml gjærmet melk beriket med en probiotisk stamme kalt Lactobacillus gasseri SBT2055 (LG2055) eller samme mengde gjærmet melk laget uten LG2055. Sammenlignet med kontrollgruppen viste de som drakk LG2055-beriket gjærmet melk en større reduksjon i magefett og kroppsvekt.

Grønn te

Grønn te, som har vist seg å øke stoffskiftet i noen studier, er noen ganger under tvil som et naturlig middel for abdominal fedme. I en studie fra 2007 fra Journal of the American College of Nutrition fant forskerne imidlertid ingen forskjell i magefett mellom overvektige kvinner som ble behandlet med grønn teekstrakt i 12 uker, mot studiedeltakerne som hadde brukt placebo produkter.

Redusere magefett med naturlige kurer.

Hvis du ønsker å redusere magefett, er det viktig å kombinere et sunt kosthold med et treningsprogram som inkluderer både aerob trening og styrketrening. Det er også noen bevis på at håndtering av stress kan bidra til å bekjempe magefett også.

På grunn av manglende forskning er det for tidlig å anbefale alternativ medisin som den primære metoden for å gå ned i vekt. Kosttilskudd er ikke testet for sikkerhet og fordi kosttilskudd i stor grad er uregulert, kan innholdet i enkelte produkter avvike fra det som er angitt på produktetiketten.

Vær også oppmerksom på at sikkerheten til kosttilskudd hos gravide, ammende mødre, barn og personer med medisinske tilstander eller som tar medisiner, ikke er etablert. Du kan få tips om hvordan du bruker kosttilskudd, men hvis du vurderer bruk av alternativ medisin, bør du først snakke med legen din. Selvbehandling av en tilstand og å unngå eller forsinke standard pleie kan ha alvorlige konsekvenser.