5 gode matvaner for en lettere slanking

5 gode matvaner for en lettere slanking

DEL
lettere slanking

Å gå ned i vekt eller opprettholde vekt trenger ikke å være et slit. Her er 6 enkle tips for å danne gode matvaner.

Ikke gi opp favorittmaten din

Hvis du begynner å forby alle tingene du liker, vil du spore helt av fra starten. Hvis du elsker pizza eller alltid har en pakke kjeks på sofaen, vil du sannsynligvis bli utbrent av alle forandringene du blir nødt til å overholde.

Løsningen? Nyt favorittene dine i moderasjon. Vi liker å følge det vi kaller 80/20-regelen: Spis fornuftig 80 prosent av tiden, og la deg selv nyte de andre 20 prosentene.

For eksempel, hvis vi har lyst på dessert en kveld, kan vi balansere det ved å bestille en lett entrée og drikke mindre brus eller alkohol til maten. Dette hjelper oss definitivt med å opprettholde et sunt kosthold fordi vi ikke føler oss fratatt noe.

Se alltid på næringsinformasjon før du spiser ute

Nøkkelen her er å planlegge. Når du går ut for å spise, dra nytte av næringsinformasjonen de fleste spisesteder ofte har fremvist på et skilt eller på sin nettside.

Gå på nettet før du forlater huset, og gjør noen undersøkelser slik at du gjøre de beste valgene. På denne måten vil du ha denne informasjon selv før du kommer inn på restauranten. Hvis du vet at oksekjøttet har langt færre kalorier enn den kinesiske kyllingsalaten, kan du være lur å gå for det!

Spis en frokost som er full av protein og fiber

Du har hørt det før: Spis frokost! Det er så mange fordeler ved å få i seg et ordentlig morgenmåltid. Det vil få i gang forbrenningen vår, og motivere oss til å gjøre bedre matvalg ved lunsj- og middags tid senere på dagen.

Faktisk så viser studier at folk som spiser frokost, gjør det bedre i å miste vekt enn de som hopper over frokosten.

Spis noe med mye protein og fiber – disse næringsstoffene vil hjelpe deg å føle deg mett hele morgenen. Har du ikke tid til å lage mat om morgenen kan du forberede maten kvelden før.

Sunn snacks

Vi har stor tro på å ha med seg litt sunn snacks i veska eller ryggsekken. Når du har sunn snacks i veska di, skrivebordsskuffen eller i bilen, er det mindre sannsynlig å falle for noe godt du ser i løpet av dagen.

Ha et lager med snacks som inneholder mye protein og / eller fiber. Våre personlige favoritter er tunfisk, beef jerky, 100-kalori pakker med nøtter, protein barer og frukter som Fuji-eple eller banan

Forbered mat i helgen

Å forberede sunn mat og snacks på forhånd er en av de beste tingene du kan gjøre for å hjelpe den fremtidige deg å spise smart. Ikke vent til arbeidsuken er i gang! Sett av noen timer på lørdag å sett opp en detaljert handleliste å dra i butikken.

Stek opp noe magert kjøtt, skjær grønnsaker for enkel snacking, og forbered noen forhåndslagde måltider. Hvis du lærer deg å planlegge en uke i forveien, har du sunne middager klare i kjøleskapet og trenger ikke å svinge innom bensinstasjonen når du er på farten.