5 måter å lure seg selv til å gå ned i vekt

5 måter å lure seg selv til å gå ned i vekt

DEL
gå ned i vekt
  1. Gjør sunn mat synlig

Du har lyst på noe godt å spise, så du går til kjøkkenet for å se om det er noe i skapet. Før du i det hele tatt kan se for deg hva som er i skapet, eller åpne det å grave rundt i det hele tatt, ser du en nydelig bolle med fersk frukt på benken. Snack valget er gjort!

  1. Spis før du handler

Hvis du går mellom butikkhyllene med en rumlende mage er det mer sannsynlig at du plukker med deg alle mulig småting som gir deg vann i munnen der og da. Data fra supermarked har vist at folk handler mer søtsaker i timene før middagstid enn tidligere på dagen.

  1. Kjøp mindre tallerkener

En 200 grams biff ser mye større ut på en 8 tommer tallerken enn den gjør på en 12 tommer tallerken. Og en ¾ kopp servering med frokostblanding ser god ut i en liten bolle, men tragisk ut i en stor bolle. I tillegg kan du bare få plass til så så mye i mindre tallerkener. Bare ikke bruk denne metoden som en unnskyldning for å spise to og tre ganger.

  1. Putt halvparten av maten din til siden for en ny porsjon

Restaurant måltider er ofte enorme og fulle av kalorier (for å ikke nevne sodium). Men å be deg slutte å spise halvveis i måltidet vil bare gjøre at du sitter igjen med en dårlig følelse. Så snart du får maten kan du putte halvparten av måltidet i en matpose. Når du ber om en beholder for maten din vil noen servitører til og med pakke maten for deg ute av syne. Nå har du en rimelig størrelse middag og et bonus måltid du kan spise ved en annen anledning.

  1. Sett deg ved matbordet når du spiser

Dette kan høres teit ut, men gjør måltidet til noe eget. Vi skjønner at du er opptatt og det frister veldig å spise noe raskt og enkelt på bussen eller toget. Eller kanskje på skrivebordet på jobben. Alt dette kan sabotere for slankingen din.

Forskning viser at å fokusere på mat med minimale forstyrrelser kan hjelpe deg å nyte maten mer og samtidig passe på at du ikke forspiser deg. Å spise ved matbordet kan hjelpe deg å kontrollere størrelsen på porsjonene dine også. Gjør maten klar på kjøkkenet og forplikt deg selv til å ikke gå tilbake på kjøkkenet for å en runde til.