5 slanketips for deg i 30 årene

5 slanketips for deg i 30 årene

DEL
slanketips

Å gå ned i vekt kan være vanskelig for alle. Det kan være ekstra tungt å gå ned i vekt etter at man har passert 30. Hva kommer dette av? En grunn er at et god treningsprogram for en kvinne i 30 årene krever mye tid og energi. Og vi tar sikkert ikke feil om vi antar at det er nærmest umulig for deg å finne ekstra tid til noe slikt i en tid hvor familie og karriere tar opp all tiden vi har.

Så, er det mulig for en kvinne i 30 årene å effektivt gå ned i vekt? Absolutt! Du krever bare litt smart planlegging og organisering. Bruk disse spesielt skreddersydde tipsene for å overkomme de forskjellig utfordringene som hører til 30 årene.

Gå ned i vekt i 30 årene: De 5 beste tipsene

  • Identifiser og eliminer hindre.

Alle møter et på et par hindre i prosessen, og hvis du er i 30 årene er det ofte tidsrelaterte hindringer. Mangel på tid på grunn av jobb og familie er et problem. Hvis tidsmangel er et stort problem kan du og partneren din rotere på å gjøre ekstra arbeid hjemme for å gi hverandre mer tid. Hvis budsjettet tillater det kanskje dere kan introdusere noen timer i uken med barnepass. Hjemmetrening er også et effektivt middel når tid er et problem.

  •  Forstå muskler og metabolisme.

Hvis du vil vedlikeholde en sunn metabolisme for å gå ned i vekt i 30 årene må du også vedlikeholde muskelmasse. For kvinner i 30 årene vil musklene bryte ned om de ikke er aktive og vedlikeholdes med regelmessig trening. Tap avmusklervil hanegativeffektpåmetabolismen.

  •  Organiser deg.

Du tenker kanskje at livet vil bli roligere når barna er eldre og karrieren er mer etablert, men stol på meg, det blir det ikke. Det er nå du må sette deg ned å planlegge en sunn livsstil som vil hjelpe deg å gå ned i vekt å holde det borte. Planlegge måltidene dine 1-4 uker i forveien vil spare deg masse tid. Du vil bli overrasket over hvor mye tid vi kaster bort på å bestemme oss for et måltid.

  •  Ikke fall for dårlig slankeprodukter.

Kvinner i 30 årene er for smarte og sofistikerte til å falle for de populære trendene yngre kvinner benytter seg av. Om du har prøvd en rekke slankeprodukter og forskjellig dietter er det mulig at metabolismen din er forvirret. Kroppen din kan gå i sult modus og gjøre det vanskelig for deg å gå ned i vekt. Det første steget til et riktig kosthold er å evaluere ditt daglig kaloribehov og planlegge på forhånd hva du skal spise og når. Sørg for å spise nok protein til å vedlikeholde en god metabolisme, minimer sukkerinntak og pass på karbohydratinntaket slik at du har tilstrekkelig med energi gjennom hele dagen.

  •  Kontroller stress.

30 årene kan være den tiden i livet hvor vi stresser mest. Barn, jobb og problemer i forholdet kan holde deg våken om natten. Noe så enkelt som en diett kan forårsake stress i livet ditt.

Det er kanskje klisjè, men å kontrollere stress kan være så enkelt som å bare ta et skritt tilbake, dele opp situasjonen eller problemet i fire deler og gjennomføre en etter en. Stress kan utfordre metabolismen vår å gjøre så kroppen svarer med å lagre fett.

Få støtte av venner og familie for å gjøre hverdagen stressfri. Om du opplever store mengder stress finnes det også profesjonell hjelp man kan dra nytte av for å redusere og kontrollere stress.