Hvordan å miste vekt raskt: vekttap dietter som fungerer

Hvordan å miste vekt raskt: vekttap dietter som fungerer

DEL

Mange slankere tyr til raskt dietter som tre-dagers diett, kyllingsuppe dietten, eller en annen kjepphest til å klemme inn i et mindre antrekk for en videregående skole eller kommende ferie.

Mens fad dietter gir kortsiktige løsninger, er de restriktive og ikke veldig nyttige for langsiktig, permanent vekttap. Hvis du ser etter et trygt, men raskt vekttap diett, tilbyr lav-karbohydrat dieter et sunt vekttap løsning.

Dieter med lavt karbo vekttap: Raske dietter som holder insulinnivåene lave

Lavkarbodietter fokuserer på protein og fett, og begrenser karbohydrater. Når karbohydrater er begrenset, senker det insulinnivået. Lavt insulin signalerer fettceller som glukose mangler og fettsyrer er nødvendig for drivstoff. Når kroppen for det meste brenner fettsyrer, er resultatet et raskt fett tap.

Imidlertid krever et raskt kosthold mer enn bare karbohydratrestriksjoner. Siden kroppen bare slipper lagret fett etter behov, må kosthold og fettinntak også reduseres. Hvis fett og kalorier møtes daglige energibehov, vil kroppen ikke brenne overflødig kroppsfett for drivstoff. Alt fett tap, selv om det er lavt karbohydrater, kommer fra et kaloriunderskudd.

Å miste vekt raskt på en lav karb diett krever tilstrekkelig protein

Et lavt carb diett begrenser korn, belgfrukter, stivelsesholdige grønnsaker og høyglykemiske frukter og erstatter dem med diettfett. Mens Atkins-dietten gir generøse porsjoner av fett kjøtt, smør og olivenolje, forklarer Dr. Michael Eades, forfatter av The Protein Power Lifeplan, at dieters at overdreven fett kjører opp kalorier og forstyrrer vekttap. For å unngå boder anbefaler Eades å spise magre proteinkilder og unngå høyt fett, høyt kalori mat som fett kjøtt, ost og nøtter.

Å få nok protein, er imidlertid viktig for å forhindre muskel tap vanlig med standard vekttap dietter. For raskt vekttap, bør fokus være på å kutte ut overflødig fett og kalorier, ikke protein. Når muskler opprettholdes, forblir metabolisme høy, noe som skaper et miljø for raskt vekttap.

Vekttap Løsninger for Sult – Betydningen av Satiety

Å gå ned i vekt raskt, trenger et vekttap diett for å kontrollere sulten. Sult avsporer en slankes innsats raskere. Siden brukeren trenger å spise mindre mat enn kroppen krever, setter porsjonsstørrelser opp et problem. Det er viktig at enkeltpersoner føler seg komfortabel når de sliter. Ellers er det vanskelig å holde seg til et vekttap diett.

En løsning er å få mer fiber. Fiber bremser den tiden det tar for mat å forlate magen, slik at dietten forblir full i lengre tid. Alle lav-karbo diettplaner fremmer fibrøse grønnsaker, og dermed matfett. Siden grønnsaker er lave i kalorier og karbohydrater, så vel som fiber, spiser mange grønnsaker til diettens fordel.

Cholecystokinin (CCK) hjelper også med appetitt og metthet. Et av sitt ansvar er å stimulere fordøyelsen av fett og protein. Også en sultundertrykkende, hemmer CCK mage tømming når det oppdager protein, og noen ganger fett. Low-carb dietter er tunge på både protein og fett; De produserer mye CCK. I motsetning til typiske fettfattige, lavt kalori diett bidrar lav-carb dietter til å holde diettfyllingen full.

Hvordan å miste vekt raskt: Lav karb diett tilbyr raskt vekttap

Et lavkarbodiett resulterer i raskt vekttap. Ved å holde insulinnivåene lave, frigir fettvev det lagrede fettet når dieter trenger energi. Dette resulterer i en metabolisme som hovedsakelig brenner fett i stedet for glukose. Ved å holde fettinntak og kalorier lavere enn daglige behov, resulterer raskt vekttap.

Å få tilstrekkelig protein stimulerer stoffskiftet, og produserer mye CCK for å holde diettfølelsen full. Mens trenddietter kan hjelpe en person slippe noen få kiloene raskt, en lavkarbodiett fokuserer på mange næringsstoffer tett fiberfiber grønnsaker og magre proteinkilder gir en permanent vekttap løsning på problemet med overvekt og fedme.