Beste diett? Lav karbo gjelder fortsatt for diabetikere og resten av oss

Beste diett? Lav karbo gjelder fortsatt for diabetikere og resten av oss

DEL

Å legge på en diett for å gå ned i vekt er en viktig forpliktelse, så nyt det som blir spist på kostholdet og sørg for at vekten forblir av, er like viktig, eller hvorfor gå på kostholdet i utgangspunktet? Og å være sunn er også en del av det langsiktige fokuset på vekttap. Lavkarbo-dietten, en gang kalt en trend, har avgjort i det vanlige av Amerikas livsstil, anerkjent av American Diabetes Association (ADA) som en egnet tilnærming til ønskelig vektvedlikehold. Diabetes sies å slå en av ti amerikanere, og å være overvektig er en uønsket markør og øker risikoen for å bli diabetiker.

Følelsen av metthet er viktig

Den første grunnen til å avslutte en diett er sult, ren og enkel. Dietter som teller kalorier og begrenser måltider til lavt fett og ikke-fylling mat eller ingrediens alternativer er dømt for feil på både kortsiktige og langsiktige. Den karbohydratstyrte dietten har en lojal følge på grunn av disse to faktorene. Mat som spises, fylles og velsmakende og i motsetning til populære medier, vil humor kreve at dietten ikke er en cheeseburger uten en brød eller en kilo bacon. Protein og fiber fyller opp kroppen. Det er bare så enkelt.

Elske et kosthold er bra

Årsaken til de lojale tilhengerne av denne tidligere latterlige kostholden er ganske enkel. Maten er velsmakende, lett å forberede, fylle og satiating. Hva er ikke å elske. Den elektroniske lavkarbo-webmaten folk har alt fra frokostgranolas, muffins, frokostblandinger og pannekaker til dessertblandinger som brownies, kaker, kaker og til og med pajeskorpen. Det er mange snackbarer og til og med en potetmassasje som heter Carb Counter’s Mashers. Holde disse matene i pantryen slik at diettregimet har noe glamour er uvurderlig.

Studier viser lang levetid

For vekttap og opprettholde det vekttap, er denne dietten topper. Men for lang levetid, en plaint basert versjon av standard lav carb diett regler. Dette renbaserte dietten er også lite karbohydrater, og mye protein kommer fra matvarer som bønner og linser, som soyabønner. Kjøtt, fjærfe og fisk spises fortsatt, men i mindre porsjoner sammenlignet med den ubegrensede kjøttetær. Det har lenge vært kjent at hele soya matvarer er gode for hjertet, men en stor menneskelig studie har bevist at i motsetning til troen på at fett var dårlig, da man spiste en mer liberal plantebasert protein diett, var høy fett stor. De menneskene som spiste mest fett- og veggieprotein levde lengst og holdt vekten av, til og med å miste mer ett år etter den første vekttap dietten. De gruppene av mennesker som spiser hele sojamat som proteinstøtter har vist seg å leve lenger enn de som ikke gjør det. Mange av de lave karbohydraterne erstatter fra frokostblandinger til desserter har soya i dem, så det er ikke vanskelig å få det inn i dietten.

Den karbohydratkontrollerte dietten fungerer

Grunnen til at dietten fortsatt har mange fans er fordi det virker. Bestem deg å miste vekt og holde den av, men også bestemme deg for å elske det du spiser. Mange tusen amerikanere lever permanent på en slags karbohydratkontrollert spiseplan. Det finnes mange leverandører av deilige lavkarboprodukter på internett. Bestem deg for å prøve å legge tilbake i den morsomme faktoren til livsstilsdiet og lære den hemmeligheten du tydeligvis vet. Du trenger ikke å spise pinner og steiner for å nyte et lavere tall på skalaene.

Gjør dette til den siste dietten

Mange studier viser mange fordeler når man spiser carb-kontrollerte matvarer. Redusert diabetesrisiko, forbedret blodkolesterol; Som igjen reduserer risikoen for slag, høyt blodtrykk og hjertesykdom. Fordi det reduserer insulinproduksjonen og de medfølgende hormonelle effektene, blir blodsukkernivåene normalisert, og hudbakteriene reduseres. Så slutte å spise når du er full, nyt maten din. Tross alt bør du ikke spise stokker og bergarter for å nyte et lavere tall på skalaene.