I Diett, en Kalori er en Kalori er en Kalori

I Diett, en Kalori er en Kalori er en Kalori

DEL

Det magiske nummeret som skal vurderes når det dannes en diettplan for vekttap eller gevinst er 3.500. Det er mengden kalorier i ett pund.

Det er tre måter å nå målet ditt for det gunstigste resultatet. En måte er å eliminere eller legge til 500 kalorier om dagen fra kostholdet ditt, avhengig av om du vil miste eller gå ned i vekt. Dette vil netto du ett pund av vekttap eller få hver uke. For det andre kan du legge til 500 kalorier verdt trening hver dag for å miste vekten. Selv om denne metoden ville være ideell, er de fleste ikke motiverte nok til å øke aktivitetsnivået til dette nivået for å gå ned i vekt. Dette ville likestille å gå eller løpe over fem miles om dagen. Imidlertid kan personen som prøver å få vekt, finne dette alternativet attraktivt. Å gjøre mindre eller ingen aerob aktivitet og konsentrere seg om styrketrening med svært store vekter, vil arbeide for å bygge muskelmasse og øke vekten med mindre arbeid.

Den tredje veien er den beste, det eliminerer ekstremer fra begge ender av ligningen. Klipp dietten med 250 kalorier om dagen for vekttap og motsatt for vektøkning mens økende eller reduserende aktiviteter med 250 kalorier om dagen. Dette gjøres enkelt med enkle modifikasjoner av kostholdet som å eliminere en eller to bruspopper og gå noen få miles ekstra om dagen. Vektøkningsfaget kan legge til en proteindrikke eller to og redusere aerobiske aktiviteter med halvparten.

Kalori for det Gjennomsnittlig Individuellet

De fleste individer er i en tilstand av vektøkning når de går på en diett. De har stadig økende seg over tid. Det første trinnet er å stabilisere vekten din ved å lære hvor mange kalorier kroppen din vil bruke per dag på en daglig basis. Dette er normalt mager kroppsvekt gange 11. Å se på et vektdiagram for å bestemme kaloribehov, er ikke nok, siden alle bruker kalorier med en annen hastighet bestemt av magert kroppsvekt og kroppstype. For å bestemme din magert kroppsvekt må du først bestemme kroppsfettprosenten din. Dette kan gjøres av en lokal personlig trener eller helseklubb. Vekter som bestemmer kroppsfettprosent kan være av med så mye som åtte prosent. Bruk av kalipre eller spesialutstyr på ditt lokale treningsstudio er den eneste måten å få en god måling på.

Når du vet din kroppsfettprosent, multipliserer kroppsfett prosent ganger din totalvekt. Dette er din lean vektmåling. Multipliser lean kroppsvekt nummer gange 11 og legg til 500 kalorier for den gjennomsnittlige personens daglige aktiviteter pluss legg til flere kalorier for treningsaktiviteter. Fra dette nummeret du enten minus eller legge til 500 kalorier for vekttap eller få diett. Dette er antall kalorier for den gjennomsnittlige personen.

Betraktninger av Kroppstyper for kaloribehov

Kroppstype er et annet aspekt som må tas i betraktning når man bestemmer daglig kaloribehov. Det er tre kroppstyper og alle tre bruker kalorier til en annen pris. Ektomorfen bruker kalorier til en meget høy hastighet. De trenger mer kalorier hver dag for å tilfredsstille kaloribehov. Denne gruppen er vanligvis en person som har problemer med å få vekt. Mesomorphen er den andre kroppstypen, og de er den gjennomsnittlige personen. De legger vekt fordi de spiser for mye. Sett dem på et godt kosthold og trene rutine, og de vil gjøre ting rundt lett. Endomorfen er den tredje kroppstypen. Denne gruppen får vanligvis lett vekt og taper sakte. De har vært på mange dietter med svært liten suksess. De er motet og trenger å holde nesen til grindestenen hvis de skal oppnå vellykket vekttap. Denne gruppen har en sakte metabolisme. I stedet for å legge til 500 kalorier for daglige aktiviteter, kan denne gruppen bare legge til 0 til 250. Men aldri gå under 1200 kalorier om dagen eller lean kroppsbehov, da dette vil redusere metabolisme ytterligere. I tilfelle av endomorfen er økningen i treningsaktivitet veien til et vellykket kosthold.