Dietter med raske og vellykkede resultater

Dietter med raske og vellykkede resultater

DEL

Hver dieter vil se resultater raskt, og hver tomme tapt er som en cheerleader som vinker mot målet.

Problemet med de fleste slanking er imidlertid at speilet tar en stund å anerkjenne enhver endring i utseende. De fleste vanlige dietter med kalorireduksjon og trening vil resultere i et vekttap på en eller to pund per uke, som er den anbefalte planen for de fleste leger.

Det er imidlertid flere dietter der ute som prøver å fremme et raskere vekttap. Når midjen reduseres, øker ønsket om å holde seg til det, noe som gjør noen av diettene svært vellykkede for vekttap.

Problemet med disse diettene er at suksesshistoriene ikke alltid synes å ha lykkelige slutter. Siden vekttapet er så raskt og kostholdene så drastiske, spekulerer mange av brukerene av disse diettene ikke lærer av sine nye vaner, og plukker derfor opp sine gamle dårlige vaner så snart de når sitt mål.

Diett Strategi

Kostholdsfortellingene er ofte kortvarig, da dårlige vaner er enkle å gå tilbake til. Det ser ut som at når vekten er tapt, blir mange dieters igjen med en «nå hva?» I dette tilfellet ser det ut som at langsiktig diett, der nye vaner dannes, ville ha et mer vellykket resultat. Men mange gjør det aldri til utfallet fordi resultatene er tregte og de sliter før de noen gang slipper en størrelse.

En løsning på denne diettens dilemma er å blande flere dietter sammen. Hopp starte en diett med en drastisk plan for å se resultatene med en gang, og deretter gå inn i en mer konservativ diettplan. Dette vil bidra til å øke moralen med umiddelbare resultater; I mellomtiden vil etterbehandling av dietten med et lavere vekttap redusere gode vaner og en ny livsstil.

Velge en diettplan

Når du velger en plan, er det alltid et godt utgangspunkt å involvere en lege. En lege vil kunne bidra til å ta en beslutning basert på personlige helseproblemer, og kan også ta en utdannet beslutning om hvorvidt slanking er noe å vurdere i det hele tatt.