Fem diettregler som du bør bryte

Fem diettregler som du bør bryte

DEL

Hvis du er blant 44% av amerikanerne som går på kosthold hvert år, har jeg gode nyheter for deg! Løpende vitenskapelig forskning ser ut til å indikere at vekttap ikke trenger å være sult, deprivasjon og restriktiv slanking. Åpne en flaske rødvin og les videre.

Drikk vin

Ifølge en studie utført av forskere ved Boston Brigham og Women’s Hospital og publisert i Archives of Internal Medicine, veide kvinner som har brukt en moderat mengde alkohol i mange år, mindre enn de som helt avstod fra å drikke.

Forskerne anbefaler å holde seg til en drink for kvinner og to drinker for menn per dag. Når det gjelder drikke av valg, er din beste innsats rødvin.

Rødvin er rik på resveratrol og flavonoider, som har blitt kreditert med sine beskyttende effekter på hjertes helse. Resveratrol, som finnes i drueskinn og frø, har vist seg å øke HDL – det gode kolesteroltalet. Flavonoider beskytter mot hjertesykdom ytterligere ved å forhindre blodproppdannelse i arteriene.

Spis ost

Overrasket? Franskmenn har det riktig! Tallrike undersøkelser tyder på at noen biter av ost som forbrukes etter et måltid, øker spyttproduksjonen, noe som reduserer risikoen for tannproblemer. Oster er også rik på kalsium-, fosfor-, sink- og B-vitaminer, som er viktige i beinformasjon og tannkrembeskyttelse.

Forskere har også oppdaget at matfyllingen som produseres av små mengder fettete ostvarianter, fører til større langsiktig vekttap enn de lavere fettkolvene.

Slappe av

Legg merke til at du pleier å legge vekt når du blir stresset, selv om du spiser nøyaktig samme mengde mat? Det er ikke i hodet ditt! Stresshormon kortisol kan redusere stoffskiftet ditt som fører til vektøkning.

Perioder med langvarig stress kan også endre blodsukkernivået som fører til humørsvingninger og total tretthet.

Sove

Mangel på søvn har vist seg å forstyrre hormonbalansen i kroppene våre. Ghrelin – sulthormonet og leptin – Metningshormonnivåene har vist seg å bli endret hos personer som sover mindre enn syv timer per natt.

De som holder seg lengre tid, har også mer tid til å vandre gjennom skapene og spise en ekstra matbit eller to.

Nyt sjokolade

Når det gjelder vekttap, fører deprivasjon til slutt til overindulgence. Gode ​​nyheter er at det ikke er mer grunn til å frata deg selv ditt største ønske – sjokolade!

Ifølge en studie i Journal of Nutrition, hadde folk som spiste mørk sjokolade mindre infeksjon i kroppen, noe som er forbundet med mindre fremtidige hjerteinfarkt. Hvis dette ikke var bra nok, har forskerne ved Københavns Universitet oppdaget at folk ønsket mindre søte, salte og fete matvarer og opplevde mer total matfett når de snakket om sjokolade.

Velg mørk, kvalitetssjokolade – helst 70% og over – og nyt!

Ansvarsfraskrivelse: Informasjonen i denne artikkelen er kun til utdanningsformål og bør ikke brukes til diagnose eller veiledning uten en helsepersonell. Enhver leser som er bekymret for hans eller hennes helse, bør kontakte en lege for råd