Hvor lang tid tar det å se slankeresultater?

Hvor lang tid tar det å se slankeresultater?

DEL
slankeresultater

Når kan du forvente å se resultater av slanking i form av klesstørrelse?

Tiden det tar for deg (og andre) å se resultater av din utvalgte slankekur kan variere veldig fra person til person. Mange faktorer, som for eksempel startvekt og diett, kan utgjøre stor forskjell. Generelt sett kan en gjennomsnittlig person se resultater etter 7-14 dager om de holder seg til en plan.

Hvor lang tid tar det generelt sett å se resultater?

Husk at å gå ned en buksestørrelse ikke er den eneste fordelen med å gå ned i vekt. Du vil mest sannsynlig føle deg bedre i form av både bedre selvtillit og bedre helse.

En typisk måned for en som er dedikert til et sunt kosthold og et treningsprogram kan se slik ut:

  • Første uke:

De fleste på en god diett vil begynne å se resultater på vekta (som regel opp til 2 kg) i løpet av denne uken. Du vil kanskje føle deg bedre allerede, men sannsynligvis ikke se noen store forandringer i speilet.

  • Andre uke:

I løpet av andre uke vil du muligens begynne å se små resultater og føle deg bedre. Treningsøktene er lettere å fullføre og noen klær vil kanskje føles løsere.

  • Tredje uke:

Tredje uke er når du virkelig føler at momentumet kicker inn. Hvis du har fulgt din matplan og ditt treningsprogram nøye tar kroppen din dette i mot med åpne armer og du vil føle at programmet du har startet virker. Målet ditt virker allerede så mye mer oppnåelig og du begynner å føle en energi og glede du ikke har følt på lenge.

  • Fjerde uke:

Når en måned har passert er det veldig sannsynlig at du allerede har gått ned en størrelse eller fler. Alle de nye matrutinene du synes var et slit for 3 uker siden har nå blitt en rutine. Avhengig av hvor mye du vil gå ned i vekt kan du kanskje nå vurdere å gå tilbake til en matplan justert for å vedlikeholde vekt.

En god tanke

Vi støtter en sunn og moderat livsstil, næringsrikt kosthold og regelmessig trening. Vi ønsker at alle våre lesere skal være sunne!

Det er ikke noe å legge skjul på at utseende også har stor betydning for mange. Det er ingenting i veien med å se etter resultater etter en og to uker, men vær snill og tålmodig med deg selv. Det lønner seg i lengden. Hver enkelt persons kropp er unik og hvor fort man kan gå ned i vekt eller bygge muskler er individuelt.

Det viktigste er å holde fokuset på et realistisk mål. Ikke vær for hard mot deg selv i begynnelsen, det er den enkleste måten å gi opp tidlig. Minn deg selv på alle fordelene som kommer med en sunn livsstil og bruk dette som motivasjon. Tenk fire uker tilbake i tid, eller fire måneder, å tenk hvor langt du hadde vært i dag om du hadde startet da.