Den Hyggelige Lo-Cal Diet: Salat dager

Den Hyggelige Lo-Cal Diet: Salat dager

DEL

Det er en grunn til at mange dietter inkluderer og oppfordrer salater. Men kan en salat være lav kalori og god? Det kan den hvis du vet tallene. Les videre!

Ok, vi hadde det gøy forrige gang ved å utforske noen av junkier-alternativene for å holde lunsj spiselig, fylling og under 400 kalorier (jo større mål er å holde dagens inntak under 1200). La oss nå knekke i den andre enden av spekteret og se om vi ikke kan holde ting like kalde og hyggelige der borte.

Goin ‘Green

Salat er i hovedsak havregryn av lunsj. Dens viktigste ingredienser, salat og / eller spinat, er nesten cartoonishly lavt kalori for hvordan fylling de er. De nakenblader av både spinat og Romaine salat kjøre om lag 20 kalorier for to kopper; Jeg fant pakkede hagesalatblader for så lite som 15 kalorier for to kopper. Bare for perspektivets skyld, da: Åtte og en halv kopper av de tingene inneholder færre kalorier enn ett stykke av det Orowheat Double Fiber-brødet jeg alltid presser. Så din mage kan nok ikke engang holde nok greener for å være en kalori bekymring. Det er den gode nyheten om salat og spinat.

Den dårlige nyheten er at de smaker som salat og spinat. Og vi bruker tusenvis av dollar hvert år på gjenstander hvis hovedfunksjon er å distrahere oss fra det. Ingenting galt med det, så lenge du ikke blir så distrahert at du glemmer å telle kaloriene og veie alternativene dine for …

På med dressing

Oh, ja, det er mange salat dressinger der ute. Du har minst 10 hovedtyper av dressinger, deretter variasjoner på dem, så fettfrie og «lite» versjoner av dem, og deretter en god fem forskjellige merker av hver enkelt. Det som følger er så kortfattet en oppsummering som jeg klarer; Jeg stod for det meste på Kraft-merkene, men tallene varierer ikke mye fra merke til merke. Husk at hver serveringsstørrelse er to spiseskjeer, så hvis du (som meg) er mer typen «glob it on», multipliser deretter:

  • Tusen Island, Ranch, Fransk, Toskansk Hus Italiensk – 130 kalorier
  • Blåost – 120 kalorier
  • Russisk – 110 kalorier
  • Vanlig italiensk – 80 kalorier
  • Organisk Ranch – 140 kalorier
  • Zesty italiensk – 60 kalorier
  • Caesar – 180 kalorier
  • Wishbone Red Wine Vinaigrette = 70 kalorier
  • Ken’s Balsamic og Basil Vinaigrette – 110 kalorier; Lite versjon – 60 kalorier
  • Ken’s Lite Caesar – 90 kalorier
  • De fleste av Kraft Fat Free-merkene – 50-60 kalorier
  • Fettfri italiensk – 20 kalorier (!)
  • Ken’s Fat Free Raspberry Pecan – 50 kalorier

Du får sannsynligvis ideen nå. De fettfrie, lite og / eller generelt tynnere, mer eddikbaserte alternativene er i den lave enden, mellom 20 og 80 kalorier, og de tykkere, kremere er mer oppe rundt 110-140, og høyere enn det for de virkelig rike seg. Tingen å tenke på her, utover rånumrene, er stoffet og dens tetthet. To spiseskjeer med blå ost dressing vil sannsynligvis tilsette en salat langt mer enn to ss vinaigrette, slik at du kanskje vil multiplisere de tynnere dressings i forhold.

Det er også alternativet «Lag ditt eget» for våre dyrefulle foodies der ute. Det blir ikke mye lettere enn å piske opp en olje- og eddik dressing, men for de uinitierte: Kombiner olje med eddik. Calorie-Wise, disse vil også ha en rekkevidde, men som et eksempel: 1 spiseskje balsamicoeddik, 15 kalorier, pluss en spiseskje olivenolje med 40 kalorier gir deg 55 kalorier for serveringsstørrelse … men igjen når Du kommer rett ned til det, det er ikke mye dressing, så du vil kanskje doble det, med mindre du virkelig, virkelig elsker smaken av salat og spinat … I så fall trenger du sannsynligvis ikke min hjelp som bor tynn.

Så la oss si at du har 20 kalorier av salat og ca 110 kalorier i dressing. 130 kalorier? Å min, det gir rikelig med plass til flere fikser. La oss gå på byen!

Alt som andre salatsaker

Å prøve å telle kalorier i målte porsjoner på salatbaren er et tåpens ærend og vil trolig få deg mye utålmodig utseende fra folkene bak deg, men vi kan sikkert gi deg kjennskap til det du ser på. Som i livet er det mange gode og dårlige, ofte rett ved siden av hverandre.

Først ute, vær så snill å hakke på …

  • Sopp – 15 kalorier / kopp
  • Spirer – 40 kalorier / kopp
  • Gulrøtter – 35 kalorier / 3 oz. (Ca 14 gulrøtter)
  • Artisjokkhjerter – 35 kalorier / kopp
  • Selleri – 19 kalorier / kopp
  • Agurker – 16 kalorier / kopp
  • Tomater – 2 kalorier / stykke (eller hvis du foretrekker kerrytomater, 1,5 kalorier hver. Bli gal med dem.)

Deretter er det noen uunngåelige skuffelser, spesielt for oss raske Cobb Salad fans …

  • Avokado – 145 kalorier (per 1/2 avokado)
  • Hardkokt egg – 78 kalorier (per egg)

Dang.

Men det er for det meste gode nyheter der, og de av oss som ikke kan ha salat uten noe knasende, zingy konsistens, burde være like fornøyd:

  • Croutoner – 5-6 kalorier hver (selv om de er fettfrie)
  • Baconbiter – 25 kalorier / spiseskje (det er pakkede baconbiter, husk deg. Å steke din eget bacon er en annen historie, en vi dekket allerede over frokosten.)
  • McCormicks «Salad Toppins» – 4 kalorier / teskje

Ett unntak er:

  • Shelled solsikkefrø – 218 kalorier per kvart kopp (!?)

Jeez, de ser så ufarlig ut, ikke sant? Det er alltid de stille gutta. Også mindre enn ideell:

  • Sesamstokker – 170 kalorier / 28 stk

Hvilken oppriktig bryter mitt hjerte, fordi det kanskje er fem ting i verden jeg elsker mer enn sesamstikker. Men hva skal jeg gjøre?

Og til slutt, vi igjen …

Si chees!

Standardfigurer på tvers av bordet: En fjerdedel kopp med vanlig strimlet ost er ca 80 kalorier, fettfri ost er nærmere 45. Fetaost er litt på den rikere siden med 90 kalorier per kvart-kopp. (Verdt det, skjønner det?)

I hvert fall, etter greener og dressing, har du ca 220 kalorier å leke med, så forutsatt at du ser på porsjonsstørrelsene, bør du ikke ha for mye trøbbel under det. Det er åpenbart at det er mange flere saladsorter enn det grønne bladbaserte, så vi kommer til rett tid. Men se på det, nå har vi dekket salat, suppe og smørbrød, den hellige treenigheten av amerikanske lunsjer.

Så pakk en pose, fordi neste gang … Vi krysser grensen.