Folk Ignorerer i Stor Grad Anbefalinger om Frukt og Grønnsaker i Dietten

Folk Ignorerer i Stor Grad Anbefalinger om Frukt og Grønnsaker i Dietten

DEL

Et rapportkort utstedt av et konsortium av regjeringen, non-profit helseorganisasjoner og bransjegrupper sier at fruktinntaket blant voksne i USA ikke har steget siden 2015, mens det grønne forbruket faktisk gikk ned.

NFVA-rapporten (National Fruit & Vegetable Alliance) viste også at tenåringer var enda mindre tilbøyelige enn voksne til å inkludere frukt og grønnsaker. Frukt og grønnsakskonsum blant ungdomene falt faktisk endel i 2015.

Positivt notert, ble det funnet at de yngre barna økte sitt grønnsakskonsum med 3% og at fruktinntaket gikk opp med 11% siden 2015. Alliansen var rask til å legge til at ca 90% av barna fortsatt ikke spiser den foreslåtte mengden Av frukt og grønnsaker.

De Mange Fordelene med Frukt og Grønnsaker

Frukt og grønnsaker er fullpakket med viktige vitaminer, mineraler og fibre som kan redusere risikoen for å utvikle kardiovaskulær sykdom og visse kreftformer, rapporterer sentrene for sykdomskontroll og forebygging (CDC). Frukt og grønnsaker inneholder også et lite antall kalorier og gir en følelse av fylde med lite eller ikke noe fett.

American Heart Association (AHA) anbefaler å spise minst åtte porsjoner frukt og grønnsaker hver dag. En typisk voksen som bruker 2000 kalorier daglig, bør prøve å spise fire til fem kopper grønnsaker og frukt daglig.

Enkle Måter å Legge til Frukt og Grønnsaker til Kostholdet Ditt

Det er enkelt å legge til ekstra frukt og grønnsaker i ditt daglige kosthold. AHA antyder kombinere frosne erter med makaroni og ost, sprinkler blåbær eller jordbær over frokostblandinger og legger spinat, brokkoli og andre grønnsaker til pizza. Du kan øyeblikkelig øke næringsverdien til et egg omelett eller eggerøre ved å legge til sopp, paprika eller tomater.

En sunn fruktpleie kan være like enkelt som å hælde 100% fruktjuice i en isbitform og la den fryse den over natten, foreslår CDC. Du og barna dine kan legge fruktkubene til vann og andre juice eller spise dem som mini-popsicles. Sunn dessert valg inkluderer hermetisert frukt i lys sirup, frisk frukt eller gelatin som inneholder frukt.