Løs for å forbedre kostholdet ditt i fem enkle trinn

Løs for å forbedre kostholdet ditt i fem enkle trinn

DEL

Du har løst spise bedre i det nye året. Innstilling av mål rundt det nye året er like vanlig som mislykkede dietter. Ofte er resolusjoner for vage og inkluderer ikke spesifikke nok tiltak for å sikre suksess. «Eat better» kommer ikke til å hjelpe deg med å leve opp måltider eller bygge bedre spisevaner.

Følg disse 5 enkle trinnene og bedre, mer sunn, deilig og pengerbesparende spising vil hjelpe deg med å nå målet ditt. Hva venter du på?

Trinn ett – Innlemme kjøttfrie måltider

Den Meatless Monday trend går langt utover vegan frynsene. Alle får på denne morsomme måten å riste opp menyplanleggingen. Selv håpløse rovdyr som forfatter Kim O’Donnel, hvis mor ga henne et bein for en tannring, har vedtatt noen vanlige kjøttfrie måltider i kostholdet. Det er på tide å slutte å tenke på vegetariske måltider som deprivasjon. Det er ikke hva du utelater (kjøtt sammen med mettet fett og kolesterol), men hva du legger til som får folkens hoder til å vende seg om.

Nye opplevelser i kjøttfri spising får noen til å tenke på deres ukentlige menyplaner. Ser gjennom O’Donnel’s Meat Lovers Meatless Cookbook – vegetarisk oppskrifter Carnivores will Devour (se nye verktøy for miljøvennlig mat) tilbyr mange muligheter for å tilfredsstille vegetariske retter. The Shepherd’s Pie er et eksempel på en oppskrift som reinterprets en tradisjonell tallerken på en overraskende måte. (Vin-braised linser, Swiss Chard og en karamellisert løk saus hadde et bord fullt av rovdyr clamoring i sekunder.) Prøv disse chips i stedet for din standard snack.

Kale Chips (veldig lett tilpasset fra Kjøttelskers Meatless Cookbook oppskrift).

 

  • En haug med lacinato eller dinosaurskål.
  • Skill bladene fra stilkene ved å klemme bladene ned nær stammen og trekke mot spissen.
  • Skyll og spinn blader tørt.
  • Tilsett 1 TBSP olivenolje, 1/4 ts salt, 1/4 ts rød chili flak, 1/8 ts chipotle pulver.
  • Bake i ovn på 350 graders i ca 8 minutter til sprø.

For trinnvis fotopskrift av disse sjetongene, se Hva er dette om Kale Chips?

Trinn To – Forbedre Knivferdighetene

En av grunnene til at mange mennesker henter telefonen og bestiller takeaway eller levering, er at de tenker på matlaging som en plikt. Matlaging føles mindre enn moro når du ikke vet hvordan du bruker en kniv effektivt. Riktig knivferdighet gjør ikke bare matkokken jevnere og gjør den til et mer attraktivt, de kutter også ned tiden det tar deg å lage mat. Med den anerkjente nye boken, Complete Book of Knife Skills, av Jeffrey Elliot og James P DeWan får du fotografisk fotografering (med nyttig grafikk som fokuserer deg på læringspunktet).

Vet ikke forskjellen mellom en brunoise (terning) og en batonette (tenk selleri pinne)? Du er ikke alene, og denne boken lærer deg disse, så vel som carving ferdigheter, filetering fisk, grop og hogge en mango, del en appelsin («supremes») eller renske en kalkun. Du kan kutte som en proff, denne boken viser deg hvordan.

Denne boken, spiralbundet slik at sidene ligger flatt, er som å ha en veileder med deg på kjøkkenet. Klare bilder viser riktig og feil måte å gjøre forskjellige kutt på. Du kan også se forfatteren i aksjon her på OzerskyTV.com. Bli mer dyktig på å bære kniven din, du vil finne mer glede i å lage sunne måltider hjemme.

Trinn tre – Bli med i DIY-trenden, spar penger og spis bedre

Du er fascinert av canningrevolusjonen. Det ser ut til at alle gjør pickles, syltetøy og gelé. Men har du kjøpe en haug med konservesutstyr? Nei. Må du begynne å lage brød fra bunnen av? Ikke egentlig, men det er ikke vanskelig, og du betaler bare pennies for sunt ferskt brød hvis du gjør det. Ville du prøve det hvis du kunne spare penger og lage deilige måltider fra bunnen av? Vil du vite hvor du skal begynne?

Hva med hjemmelaget granola på mindre tid enn det tar deg å kjøre eller gå til en butikk for å kjøpe den? DIY kjæledyrmat? DIY pizza, pickles, brød, de er alle her.

DIY Delicious er en vennlig guide som gjør at alt virker så enkelt. Inspirert av et besøk til tante Mil sin hus med sin velutstyrte pantry, presenterer Barrington seg selv og andre til glede av hjemmelagde matvarer som vi har blitt vant til å kjøpe. Mer og mer har vi sett helsekonsekvenser fra behandlede og pakkede varer, tiden er moden for å prøve litt DIY i ditt eget kjøkken.

Trinn fire – Prøv å spise fra en annen kultur

Begynner å komme i en rutine? Ingen tid eller penger å reise? Hvorfor ikke riste ting ved å lage mat fra en ny kultur? Legg til en tallerken fra Korea eller Japan. Det nydelige, nye Korea-kjøkkenet kan vise deg enkle oppskrifter å innlemme i din vanlige rotasjon. Faktisk kan du dekke tre trender samtidig. Lag et kjøttfritt måltid, syltetøy din egen kimchi og server en ekte DIY koreansk matrett. Yongja Kim, forfatteren er velkjent i Korea og bare bare gjør innrør i USA. Denne kokboken kan gjøre for koreansk matlaging hva Joyce Chen gjorde for kinesere. Hun tilskriver den smarte figuren til mange koreanere til sin sunn mat. Med sin vekt på sesongbaserte, hjemmelagde matvarer og den alltid tilstedeværende kimchi (gjæret godhet for kroppen din), er du sikker på å finne glede i dette kjøkkenet.

Trinn fem – Sakte ned, Spis suppe!

Ikke bare er suppe flott å spise når det er kaldt, men å spise en bolle suppe før måltidet kan hjelpe deg med å redusere mengden kalorier du tar inn. Det er sant at matte, det signalet som forteller hjernen din, er full, tar tjue Minutter å registrere deg i hjernen din. Bare handlingen med langsomt nippende suppe gir deg en start på den 20 minutters forsinkelsen mellom mage og hjerne.

Å huge innpåi en tallerken med mat når du er sulten, er det mer sannsynlig at du over spiser. Hjernen din kan rett og slett ikke hente seg, men sakte smake av en bolle med suppe vil gi den en sjanse til å slåss. Den nye soppboken fra Culinary Institute of America er nylig oppdatert og utvidet i denne andre utgaven med trinnvise teknikker og oppskrifter fra etoufee til chowder, waterzooi til udon. Det inkluderer også garnishes og akkompagnement som kjeks og kjeks, pistou og harissa.

Koking hjemme, inkorporering av kjøttfrie måltider og tilsetning av mat fra sunne kulturer, vedtak av en DIY-holdning og nyter en god bolle med suppe, er alle måter å øke variasjonen og ernæring i menyene dine. Å unngå mettet fett og natrium av takeaway matvarer vil gå langt for å møte dine sunne spisingoppløsninger!