Sunn kosthold: Naturlig appetittundertrykkelse

Sunn kosthold: Naturlig appetittundertrykkelse

DEL

Matvarer som virker som naturlige appetittundertrykkende midler inkluderer visse frukter og grønnsaker, helkorn og hele hvete mat og supper. Disse matene er ofte omtalt i ekstreme en-uke diett planer og andre raske vekttap regimer. Men ekstreme diett planer mislykkes ofte fordi de mangler variasjon. Lær om et bredt utvalg av matvarer som fungerer som naturlige appetittundertrykkende midler for å skape en vellykket diettplan i ditt eget tempo. Det er viktig å ta hensyn til de ønskelige egenskapene til en appetittundertrykkende å forstå hvordan disse matene kan påvirke ditt vekttap diett plan.

Frukt for raskt vekttap

Det er ikke rart at epler, bananer, ananas og pærer ofte innlemmes i ekstreme diettplaner; Disse fruktene er relativt høye i fiber, lavt sukker og inneholder mange viktige vitaminer og næringsstoffer. Frukt du kanskje vil avstå fra å spise i store mengder inkluderer appelsiner, nektariner, sitroner og kiwi. Disse fruktene er høye i syrer og kan være skadelige for fordøyelsessystemet dersom de forbrukes i store mengder.

Grønnsaker kan hjelpe til med å dempe din appetitt

Grønnsaker som asparges, rødbeter, bønner og brokkoli kan være verdt, inkludert i diettplanen din. Dette gjelder spesielt for de som er i stand til å konsumere disse grønnsakene uten å oppleve for mye mengder mage gass eller lider av en oppblåst følelse. Ifølge Harvard School of Public Health kan disse grønnsakene sammen med mørkegrønne, grønne grønnsaker redusere risikoen for hjertesykdom og visse kreftformer, redusere risikoen for å utvikle fordøyelsesproblemer og hjelpe deg raskt å miste vekt. Innlemme sunne hjelper av disse grønnsakene i hver av måltidene dine for å holde appetitten undertrykt hele dagen.

Hele Korn og Hele Hvete Mat For Smart Appetitt Suppression

Hele korn og full hvete brød og pasta er deilig, næringsrik og fylling. Når hele hvetebrød brukes til å erstatte hvitt brød eller vanlig hvetebrød på en sandwich, virker måltidet to ganger som fylling. Hele kornpastaen toppet med en næringsrik grønnsaksaus er et utmerket valg for enhver seriøs langsiktig eller kortsiktig diett. Mange en ukes diett planer begynner å inkludere helkorn og hele hvete matvarer på grunn av hvor raskt de er i stand til å dempe appetitt samtidig som de støtter sunne fordøyelsessystemer. Ekstra diettplaner ignorerer ofte kroppens behov for hvete, og dette er som å bli et alvorlig bekymring for profesjonelle ernæringseksperter.

Supper for appetittkontroll

Supper som gir porsjoner av grønnsaker sammen med væsker, kan være effektive som naturlige appetittundertrykkende midler. Det er imidlertid viktig å begrense forbruket av supper høyt i fett, natrium og kolesterol før du introduserer dem i vekttap dietten. For eksempel kan kylling-nudelsuppe være et smartere valg enn brokkoliostsuppe på grunn av det høye fettinnholdet i de fleste meieriprodukter. Det er vanligvis tryggere å kjøpe supper med klare væsker enn mørke supper.